logo

Tel.:

+36/29-337-140

Cím:

2351 Alsónémedi, Iskola utca 1.

E-mail:

Hírek iskolánk életéből

Erdei iskola a 3. évfolyamon

Erdei iskolában jártunk

Mi, a 3. évfolyam tanulói három napos erdei táborban jártunk Varbó-Fónagyságon egy erdészeti erdei iskolában.

A szülőktől való elválás után izgatottan indultunk el a hosszú útra. A buszon egyre felszabadultabb lett a hangulat. Énekeltünk, játszottunk, beszélgettünk és nagyon vártuk, hogy megláthassuk a tábort. A szobák elfoglalása után egy hosszú gyalogtúrára indultunk Zsolti bácsi, az erdész vezetésével. Útközben vezetőnk sok növényről mesélt nekünk, még vaddisznó túrásokat is láttunk. Útunk célpontja Andókút volt. Az itt lévő forrás vize iható, melyet sokan meg is kóstoltunk. A hegyoldalon, a tó körül futkároztunk, szabadnak éreztük magunkat. A finom vacsora után éjszakai túrára indultunk, melynek egy része a tábor legizgalmasabb eseménye volt: a bátorságpróba. Egyénileg, párban lehetett megtenni az erdei sétát a tábor közelében lévő két híd között elemlámpa használata nélkül. Először féltünk, majd hozzászokott a szemünk a sötétséghez. Ilyen élmények után éjszaka alig aludtunk.

Másnap megismerkedtünk Gigivel és Kicsivel a két vérebbel. Gazdájuk mesélt a vadászat veszélyeiről, bemutatta a kutyák különleges nyomkövetővel ellátott nyakörvét. Az előadás érdekes volt, sokat tanultunk belőle. A következő gyalogtúránk célpontja a Lipa-forrás volt, melynek vizét mindenki megkóstolta. Faágakból, botokból kunyhót építettünk, letört ágakkal harcoltunk, és Zsolti bácsi történeteit hallgattuk. A táborban meglátogatott bennünket egy vándorszínész is. Előadás keretében megismerkedtünk az uhuval, az erdei fülesbagollyal, a macskabagollyal és a nagy kócsaggal is.

Harmadik napon a kézműves foglalkozás után elsétáltunk Mahócára, az erdei kisvasút megállójához, ahol elköszöntünk az erdésztől és köszönetünket kifejezve elénekeltük a Kakukk kezdetű dalt.  Nagyon tetszett a vonattal való utazás, menet közben őzet is láttunk. A vonat a Csanyiki Erdei Iskolába vitt, ahol „Bagoly néni”- Márta néni várt bennünket. Itt láttunk sok háziállatot és kitömött vadállatot is.

A három nap sajnos gyorsan eltelt. Rengeteg új élménnyel, ismerettel térhettünk haza. Szeretnénk, ha jövőre is ugyanilyen élményekben lehetne részünk. Már nagyon várjuk.