logo

Tel.:

+36/29-337-140

Cím:

2351 Alsónémedi, Iskola utca 1.

E-mail:

Határtalanul! 2019

Határtalanul!

Természetjárás Felvidéken

Hetedikesként lehetőséget kaptunk arra, hogy a Határtalanul! program keretében megismerkedjünk a Felvidék látnivalóival, csodálatos természeti szépségeivel.                                 A háromnapos kirándulás előtt egy kis kutatást végeztünk a felkeresendő helyekről, majd bemutatókat, kiselőadásokat tartottunk.

Május 8-án reggel izgatottan szálltunk fel a buszra. Első napunkon a bányavárosokba látogattunk el, megismerkedtünk azok történelmével és nevezetességeivel. Jó volt látni Petőfi selmecbányai „lyceumát”, vagy a történelmi Magyarország legjelentősebb pénzverdéjét Körmöcbányán, és Besztercebánya híres ferde tornyát, amelybe beleakadt a felette szálló angyalok lába. Estére érkeztünk meg szálláshelyünkre Kokava Línián, oda, ahol az Ipoly folyó ered.

Másnap korán indultunk a Magas-Tátrába. Hosszú utazás volt, de csodálatos környezetben buszozhattunk: havas hegytetőket, a völgyekben pedig felhőket láttunk. Ótátrafüreden találkoztunk hatodikos társainkkal, akik szintén ezen a környéken kirándultak. Innen siklóval mentünk még feljebb, mert szerettük volna látni a Tar-patak gyönyörű vízeséseit. A turistaösvényen végigmenni nehéz volt, de megérte: csodálatos látványt nyújtott a bővízű patak zubogása! Ezután tovább indultunk a Csorba-tóhoz. Eleinte a ködben (vagy a felhőben?) az orrunkig sem láttunk, de mintegy varázsütésre felszállt a köd, és egy rövid ideig megmutatta magát a tó és a környező hegység is. Mesés volt!

A harmadik napot Kassán töltöttük. A városi séta után a Rákóczi-emlékhelyeket kerestük fel. Először a Rodostói házba mentünk, amely annak az épületnek a hű mása, ahol a fejedelem a száműzetésben élt és meghalt. Az emléktárgyak, a képek, az érmék, az eredeti berendezés II. Rákóczi Ferenc korába vitt vissza bennünket. A kassai dóm altemplomában helyezték el a nagy fejedelem és bujdosótársainak hamvait. Mi egy Ady-verssel és egy koszorúval tisztelegtünk előttük.

Az út hazafelé rövidebbnek tűnt, de az élmények és az emlékek mindannyiunkban megmaradnak. Köszönjük!