logo

Tel.:

+36/29-337-140

Cím:

2351 Alsónémedi, Iskola utca 1.

E-mail:

Hírek iskolánk életéből

Kirándulás 6.a

Osztálykirándulás-élménybeszámoló

A 2021-2022-es tanévben a mi osztályunk nyerte meg jó tanulmányi átlagával az év végi jutalomkirándulást. Célpontként Esztergomot választottuk, amely Szlovákia határánál helyezkedik el, így át tudtunk gyalogszerrel menni a Duna másik oldalára, Párkány városába.

Az iskola elől indultuk busszal. Útközben kitérőt tettünk a Rám-szakadék felé, ami egy vulkáni eredetű szurdokvölgy és Magyarország egyik leglátogatottabb kirándulóhelyei közé tartozik. Az osztály könnyen megküzdött a szakadék kihívásaival, ami körülbelül három órát vett igénybe. Az időjárás is nagyon kedvező volt számunkra. A nyolc kilométeres túra után újból buszra szálltunk és elindultunk Esztergom felé. A szállás elfoglalása után elmentünk az esztergomi bazilikához. Sajnos a kupolarész már be volt zárva, amikorra odaértünk, így nem tudtunk felmenni. A Duna partján fekvő Rugby diákszállóban szálltunk meg. A finom vacsora után lementünk a Duna-partra és megnéztük a naplementét. A szállodában lefekvés előtt még játszottunk, kártyáztunk, viccelődtünk, majd nyugovóra tértünk. Az éjszaka kellemesen telt, mivel mindenki „jól kialudta” magát.

Másnap egy kiadós svédasztalos reggelivel kezdtük a napot. Mindenkinek jókedve volt. Felmentünk a szobáinkba, összepakoltunk és elindultunk Szlovákiába. Meglátogattuk a Duna túlpartján fekvő Párkányban, az Ady Endre magyar nyelvű iskola hatodikos diákjait. Nagyon kedves fogadtatásban volt részünk. Körbevezettek bennünket az iskolában.

Visszatértünk Magyarországra, s mivel nagyon melegünk volt, elmentünk az esztergomi élményfürdőbe. Az egész osztály nagyon élvezte a lubickolást. Gyorsan eltelt az idő és jött értünk a busz.

Számunkra nagyon élményteli volt a kirándulás, szívesen megismételnénk. Nagyon köszönjük az osztály nevében az önkormányzat támogatását, amely lehetővé tette a kirándulás megvalósulását.